2.18.2013

portakal şekerlemesi


Bu portakal şekerlemelerini yapmayı geç hafta kafaya koydum başladık feci halde portakal tüketmeye çok sevdiğim bir şekerleme olup kendileri kahve dünyasına felan gittimizde baya ciddi miktarda lüplettiğim için yaptığıma deysin diye en az 10 adet portakal kabuğu olmalı diye hedefledim. Gelelim tarifine,
istediğimiz kadar portakalımız birikince önce içlerindeki beyaz kısımları temizledim, en sevdiğim mutfak gereçlerinden biri olan tupperware makasla 5dk.uzun uzun doğradım. 
Sonra hepsini tuzlu su dolu bir kapta ağzı kapalı olarak bir gece (hatta tam olarak 24saat)beklettim,
ertesi akşam suyu süzüp iyice duruladım geniş bir tencerede bir taşım kaynattım, sonra süzdüm ( orjinal tarifte bir kere kaynatılıyor ama ben bir kez daha tekrarladım bu işlemi,
en son olarak 3,5su bardağı şeker ve 4,5 su bardağı suyu tencerede şeker eriyene kadar ısıttım ve altını kıstım portakalları ekledim. Ocağın en küçük bölümünde kısık ateşte yaklaşı 1,5 saat kanattım. sonra üzerine şeker attığım yağlı kağıt dolu tepsiye süzerek aldım ( ben şekeri biraz kaçırdım şöyle 3-5 yemek kaşığı yeterli olurmuş) şekerlere bulansın diye iyice bi karıştırdım. Sonra aradan bir kaç saat geçince benmari usulü erittiğim bitter çikolataya uçlarını batırmak istedim ama ne mümkün batırıp koyduğumda tekrar kağıda yapıştığı için çikolatası olmadı bende bir araya toplayıp üzerine hepsine gelecek şekilde gezdirdim. Bingo! hem lezzeti çok güzel oldu hemde bence estetiği bozulmadı ;) ve sabaha hazır olduğunda o kadar portakal anca öğlene kadar dayanabildi. Tavsiye edilirmi? Hemde şiddetle ;) yapın yiyin benimde kulağımı çınlatın.
^__^
orjinal tarif burdan ama anladığınız üzere ben ölçüleri ve tarifi biraz kendime göre yorumladım.
postumuda yaptıktan sonra hepinizi kucaklar işe kaçarım.

20 yorum:

  1. İlk firsat da denenecektir :) tarif icin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhakkak denemelisin ;) afiyet olsun :)

      Sil
  2. SELAMLAR BEN CUKULATAYA BATIRDIKTAN SONRA STREÇ FILM UZERINEKOYUYORDUM ORAYA YAPISMIYOR :) <3 KOLAY GELSIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim böyle daha pratik geldi ;)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. aynur ablacığııım çok teşekkür ederim :) nasıl gördüm sevindiğime anlatamam hiç yolun düşmedimi senin buralara

      Sil
    2. düştü Tubacım düştü...geçenlerde izin aldım...ancak izin 2 hafta olunca,bunun 1 haftasını Eskişehir'de harcayınca Ankara'ya 1 hafta kaldı...ve Yavru Kartallarım'dan başka hiç kimseyi gözüm görmedi ne yalan söyleyeyim :)
      yoksa ben de seni ve Yekta'yı görmek istiyordum...kısmet diyelim
      geliş-gidişlerim bundan sonra daha planlı olacak inşaAllah
      çok öpüyorum seni ve yakışıklı oğlun Ali Efe'yi
      sevgiyle...

      Sil
    3. ahh çok isteriz bakma yoğunluktan görüşemiyoruz ama yektayla kulaklarını çınlatıyoruz ara ara :) bir dahaki sefer diyelim inşallah bizde seni çok öpüyoruz kucak dolusu sevgiler :)

      Sil
  4. bence bu bi suikast inanmayın kızlar :) Kendi yaptı yedi yedi siz de yeyin de kilo alın diyor hıh :P Rejimdeyim bi kerem bu tuzağa düşmiciiim :P Ama havva abla düşsün o çok zayıf gerçekten onu bi kampa, besiye filan almayı düşünüyorum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))) he he he eveeeett herkes şişko olsun 1000 kilo olsun :))))))))) havvaya ben kilo aldıramıyorsam kimse aldıramaz idda ediyorum ;)

      Sil
  5. Maşallah ablacım, verilen nimetin etinden sütünden yararlanmak bu olsa gerek.
    Portakala çikolata çok yakışıyo zaten ama şimdi bu beceriksizliğimle nasıl yapıcam bu tarifi onu düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))))) çok teşekkür ederim yaseminciğim benceriksizlik konusunda üstüme tanımıyorum mutfakta çok basit inan bana ben yaptıysam sende yaparsın :)

      Sil
  6. merhaba harika görünüyor. konuyla ilgisi yok fakat ben keçe kalemi ve guterman yapıştırıcı almak istiyorum. birkaç blog da sğzden aldıklarını yazmışlar. nasıl temin edebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba serap tubakutlucacan@gmail.com adresinden bana mail atarsan sana yardımcı olurum burda kalırsa unutabilirim ;)

      Sil
  7. ellerinize sağlık.. güzel bir tarif.. teşekkürler. enkısa zamanda deneyecegim.. afiyet olsun
    cigdemdengule.blogspot.com

    YanıtlaSil