5.21.2012

çocuğumuzun sosyal zekası tamda, nerde sosyalleşecek diyenler için ufak öneriler

 Merhaba sevgili okuyucularım yoğun ama programlı günler geçirmeye devam ediyorum ve artık post hazırlama konusunda da bi program yapmam gerek farkındayım  :)
Yaz gelmesiyle beraber Ali efe okuldan gelir gelmez bahçeye inmek istiyor ve malesef ben bir türlü gönderemiyorum o zaman Eren gelsin oğlum annesi gelmedi sormamız lazım.. E hadi beraber markete gidelim bebeğim, istemem. E o zaman dvd açalım izleyelim, istemem ve sonucunda gelişen tartışmalar, gerginlik, yükselen sesler.. çözüm bulunması gereken bir konuydu bu bahçe meselesi. Bir kaç kez babasıyla beraber indi ve anında tavırlarında değişmeler gözledim. hemen çok kez başvurduğum defalarca okuduğum kitapları tekrar raflardan indirdim nasıl bir çözüm bulmalıyım diye hem oğlumu üzüp örselemeden hem bahçeye inen ve yanlış davranışları olan diğer çocuklardan etkilenmesini önleyecek bir çözüm diye kıvranırken pazar günü Erenin annesi arayıp müsait olup olmadığımı sordu, elbette dedim yarım saat sonra bizdeydi. Eren, yaklaşık 30 dairelik apartmanımızın yarısının Ali Efenin akranı olmasına karşın oynamasına müsade ettiğim tek çocuk. Annesi hamide ve babası rehberlik uzmanı. Bununda çocuklarını yetiştirmede önemli katkısı olduğunu düşünüyorum. Eren kötü söz bilmeyen, oyun oynarken arkadaşına zarar vermeyen çok sakin ve bir o kadarda olgun bir çocuk :) ama hamide ve ben aynı dertten muzdaripmişiz. Çocuklarımızı kötü örnekler var ve zarar görebilirler diye bahçeye indirmeden fırsatımız oldukça parka götürmeye çalışarak yada evde oynatarak yanlış yaptığımızın farkındaydık ve çözüm önerisi hamideden geldi akşam üzeri yarım saat kendi başlarına bahçeye inecekler ikisi birlikte ve bizde gizlice camdan izliiciz durumu hem çocuklarımızın özgüvenine fayda sağlayacağız hemde yanlışları görüp doğruları tercih etmesi adına telkinlerde bulunup kendilerini korumayı öğreteceğiz inşallah. Haftada bir yada onbeş günde bir kezde kendi çapımızda geziler düzenleyeceğiz müzeler, yakın iller, hem eğlenip hem öğrenebileceği hemde arkadaşlıklarını pekiştirebilecekleri ortamlar hazırlamak niyetindeyiz bu sene ikiside ilkokula başlayacak ve bu bizimle geçirmek isteyebilecekleri hemde öğretmek adına son adımlarımız diye düşünüyoruz. Bu konuda bir uzmanada danışacağız elbette ama bence bu çözüm işe yarar diye düşünüyoruz. Sizlerinde önerilerinizi duymak isterim :) şehrin göbeğinde çocuğu evde büyütmek imkansız ve tabii bahçeye çıkıp toza toprağa karışıp çocukluklarınıda yaşamalarını istiyoruz bakalım bu çözüm ne kadar isteklerimizi karşılayacak. Şimdi biz yaz için dört kişilik bir aile gibiyiz doyasıya eğleneceğiz, şımaracağız gezmenin tozmanın tadını çıkaracağız dört çocuk bu yaz bir yaş daha alacağız ^_^

5 yorum:

  1. Öncelikle 2çocuk annesi olarak sizin bu sıkıntınızı bende paylaşıyorum, ve eminim şehir şartlarındaki her annenin derdidir.Benim kızım şuan ilkokula başladı fakat geçtiğimiz senelerde aynı sorundan müzdariptim Sosyalleşmesini çok istememe rahmen malesef oturduğum sitenin tabiri caizse vahşi çocukları ile bir araya gelmesini istemediğimden pek dışarı çıkarmadım.Site ortamında yaşamamıza rağmen bir iki kere parkımıza indirsemde daha ilkinde kızımın başını yardılar :( Dedimya vahşi tabiri eksik değil sanırım.Biz buna en iyi çare olarak izinli olduğu günlerde baba-kız günleri düzenleyip İstanbulu gezdiriyorduk.Şuan Adana ya taşındık ve okul hayatı ile çok şey değişti tabiki.Okul çocukların hayatında ki en sosyal ortam hemen uyum sağlayamasalarda sonunda onlarda hem sosyal olarak hem düşünce olarak olgunlaşıyorlar ve eğer temelinde sizin hassasiyetinizle verdiğiniz kişiliği bozulmadan oluyor bu.Ben uygun koşullar dağilinde anaokulunu, hatta kardeş arkadaşlığını çocuklarımın sosyalleşmesinde yardımcı olarak kullandım.
    Anne- çocuk günleri,baba-çocuk günleri yardımcı oluyor tabiki.Yinede çocuk akranları ile en sağlıklı okulda bir araya geliyor.hani çok klasik olacak ama gerçekten bu devirde çocuk yetiştirmek zor. :)
    Oğlunuz ve size neşeli güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim kardeşimiz yok malesef rengarenk ve sanırım olmayacakta ben bir taneyi hakkıyla yetiştiriyim alnımın akıyla bu işi halledeyim yeter diye bencilce bir düşüncem var benim :(bizim çocuğumuza bizimle vakit geçirmek yetmiyor yani onu çok güzel yapıyoruz nefis eğleniyoruz ama illaki bir akran istiyor allahtan ereni bulduk ;)

      Sil
  2. Gerçekte çok zor ya bende katılıyorum yani sen her türlü şeyi veriyorsun senelerce uğraşıyorsun ama o bir saat dışarıda kalması hooppp hepsini alıp götürüyor sanırım olayın özünde aklı ve vicdanı olan imanlı çocuklar yetiştirmek işte o zaman ortama göre doğru davranmayı bilebilirler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte koruma güdüsüyle çocuğumuza zarar vermemek önemli olan.. değilmi

      Sil
  3. Herhalde Anne Baba olarak en Zoru Cocuklarimiza Ucmalari icin Kanatlar vermek ve onlari kendine Güvenen Birey olarak yetistirmek olsa gerek. Genelde onlari okadar daraltiyoruz ki nerdeyse onlari birer Bonsai haline getireceyiz. Hep kücük, hep yanimizda, hep kontrolümüzde. Malesef onlara Ucmayi biz kontrolü bir sekilde Ögretmesek, birileri bunu konrolsüz ve ilgiziz onlara Ögretecek. Bizler icin uzun ince bir Yolculuk olacak bu :) Allah hepimize Hayirli ve Özgüveni olan ve Toplum icinde merhametli Bireyler yetistirmek nasip etsin Insallah :)

    YanıtlaSil