3.27.2012

bağıra bağıra ağlamak hemde yıllar sonra....



Hayat ne kadar garip değil mi bazen herşeyin asla sıradanlaşamayacağını düşündüğünü zamanlardaki yoğunluğa tutunurken, bazen sıradan sakin bi yaşam istiyorsunuz..hiç bitmeyen kargaşanın içinde kaybolmak mı, yoksa sıradanlığın sakin kollarında yok olmak mı asla karar veremediğimiz bir ikilem değilmi. Aslında insan olmak tamda böyle birşey elinde olmayan ne varsa onu istemek çocukken sanki bu duygularımız daha özgür hiç bir zaman kendi oyuncağımızı istemeyiz sahip olamayacağımız ne varsa ne kadar uzaktaysa o daha caziptir bizim için..
Ben çok zor bir çocuktum ailem için hiç bir zaman herkes gibi olamadım bunun için özel bir gayretimde olmadı hiç, herkes mavi giyinirken ben pembe giyindim,zıtlık olsun diye yapmıyordum ama asla moda olanı almazdım,düzenin içinde tek başıma düzene karşı durdum :) ilk başkaldırışım babama oldu :P evin düzen sağlayıcısı ya hem çok severdim , hem çok eleştirir..babacığım çok anlayışlı, çok demokrat bir adamdı..kızının bu içsel başkaldırılarını hep anlamaya çalışır dinler ve çok zaman destekler yada yanlış olanı eleştirir tezimi çürütür doğruya yöneltirdi. ilk evi terketmeye kalkışım 6 yaşındaymış :) kendim yaşayacağım ya! sonra babam beni almış emin amcamla birlikte bi kitapçıya götürmüş (ben 5 yaşında okula başlamıştım) küp diye bir kitap almıştı amcam bana sonra her bunaldığımda bi kitapçıya gittim,hemde tek başıma :) babam hep destekledi beni, hep güvendi bana kızının farkındaydı herkes gibi düşünemeyen desteklenmesi gereken bi kızı vardı 7 yaşımda satranç oynamaya başladım okulda ders dinliyordum ama eve ödev vermiyordu öğretmenim Sabite Baktır  sonra okulda sınıf atlatmak istediler beni sanki erken başladığım yetmiyormuş gibi birde 5.sınıfa geçirmek istiyorlardı :P babam anıtkabirin karşısında bi psikolağa götürdü beni o geçebilir ama bırakın çocukluğunu yaşasın demiş. işte böyle 5 yaşında üstün zekalı ve hiperaktif teşisi yedim! bu hep hayatımı zorlaştırdı benim. arkadaşlarım harfleri öğrenirken ben 11ler çarpım tablosu yazardım kendi kendime 12ler..13ler..ve ezberlemeye çalışırdım. okul hayatım hep başarılı geçti benim taa ki liseye gelene kadar. Okul hep sıkıcı geldiği için meslek lisesine gitmek istedim. Benim için büyük hayalleri olan babam için tam bir yıkım oldu benim giyim bölümüne gidip sonra eğitimime moda tasarımcısı olarak devam edecek olmam. Oysa ki annemin hayaliydi bu tmm okulda birinci olmam felan iyiydi ama asla komşunun hem okulu çat pat götüren hem dantel ören tipik ev kızı zeynep gibi olamayacaktım hiç..başka kardeşimde vardı ama hep annemin hayali, babamın hayali ve benim hayalim arasında sıkışıp kaldım ben ortalama biri olsaydım meslek lisesine gidip babasını haya kırıklığına uğratan bi çocuk olmayacaktım. Bundan dolayı hep hüzünle başladı lise hayatım hem hüzün ,hem içsel sarhoşluk, hem ergenlik....bundandır hatırlamak ve hatırlamamak arasında gelgitlerimin oluşu ve tabiii hayatımın en kötü insanını orda tanıdım GÖNÜL AYDOĞAN! ilk gördüğü andan itibaren beni hep aşşağıladı, hep küçümsedi ve yapmak istediğim işten nefret ettirdi. ilk sevmediğim insan oydu benim zeynebi bile severdim ben saf derdim severdim.Ama gönül aydoğan aradan geçen 16-17 yıla rağmen asla unutamayacağım asla affedemeyeceğim biridir hayatımda. Sınıf öğretmenimiz o oldu ve başladı benimle uğraşmaya annemide kandırdı ve başladı benim  sıkıntı dolu günlerim. hiç bir yaptığımı beğenmedi. etek dikmek için herkes gabardin alırken ben nevresimklik ayıcıklı kumaşlar alıyorum diye hakaretler etti, en sonunda 2.sınıfta kızkardeşim eklem romatizması kalbe vurunca ağır ameliyatlar geçirmek zorunda kaldı ve annem evde kalamıyordu aylarca beraber hastanede kaldılar ve ben uyku düzenimi ayarlayamadığım için derste uykulu oluyordum. O sene bunu sebep göstererek beni branş dersimden sınıfta bıraktı...Ne gururuma yedirebildim, ne babaım yüzüne bakabildim..ve bana yaptıklarınla beraber seni kendi kötülüğüne bırakıyorum gönül hoca!Hocaların yüz karası..işte çocuğum için öğretmen korkum bu yüzden ne ruh hastaları öğretmen oluyor..ya biride oğluma denk gelirse diye korkuyorum...işte o dönemlerde tutunduğum arkadaşlarım Tazegöksuz diyorduk kendimize ismimizin baş harfleri birleşince böyle okunuyordu..tuba,ayşe,zehra,esma,gülden,özlem,konca,sultan,zeliha...çok güzel şeyler yaşadık onlarla,çok özel..Özlemle aynı sitede oturuyorduk ve beraber gelip beraber gidiyorduk dönüşte bazen otobüs biletimizi bi başkasına verip biz eve yürüyorduk saatlerce, eve dönerdönmez ekmek arası ketçaplı, mayonezli patates kızartması yüyorduk beraber...ilk gençlik yılları, ilk heyecanlar..onlarla çok şey paylaştım tutunamayacağımı düşündüğüm anda en çok onlara tutundum :) içlerinde en muzip, en haşarısı bendim neler yaşadık,Levent Yüksel Med cezir albümünü o sene çıkardı.Sertab erener Lal albümünü..okumaya devam ettim çok okuyordum ,aykırı olmaya, muhalif olmaya, yalan söylemeye, metal müzik dinlemeye o senelerde başladım sonra daldım daldım black metale kadar geldim..sonra çıkamadım...sonra çook zaman  sonra bir el tuttu çekti beni ve bugüne geldim..çok şey oldum hiç birşey olamadım..ve dün o mesajı görünce şaşrıdım kaldım 93-94 yıllarında Atatürk kız meslek lisesinde okudun mu ben gülden? şaşrıdım tlf istedi verdim konuştum, şaşırdım, kapattım ağladım,kendime gelemedim..hatırlamak istiyormuyum istemiyormuyum bilemedim...ama güldostu çok özlemişim ağladım ağladım koskocaküçücük tuba büyüdüğünü anladı ağladı..uyudu uyandı bir telefon daha zehra saatlerce konuştuk cumartesi buluşacağız sözleştik ama ben buna hazırmıyım bilmiyorum ve bugün bu yazıyı yazarken bile gönül aydoğandan nefret ediyorum...

34 yorum:

  1. bende tekstil meslek lisesi çıkışlıyım .Zaten bunlar üniversiteyi kazanamazlar diye düşünüp ne normal dersleri ,ne de branş derslerini doğru düzgün vermeyen(ki buna rağmen ve hiç dersaneye gitmeden iki yıllık da olsa üniversiteye gittim ) kendilerinin hiç bir idaelleri olmadığı için karşılarında ki gencecik insanları hiçbir şeye yönlendirmeyen sadece mesai saatlerini dolduran lise öğretmenlerimi bende hiç affetmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kredili sistemin en büyük mağdurlarıydık biz sanırım :(

      Sil
  2. Lise yılları hem en güzeli, hem de en buhranlısı oluyor hep. Kimse sorsan aynı şeyi söyler.
    Kimi hatıraları gülerek hatırlar insan ama özellikle sorunlu bir gençlik geçirdiyse acı verir o zamanlar yazılan yazılar bile.
    Bu bile aslında hiç birimizin diğerinden pek farkı olmadığını gösteriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ergenliğinde aynı döneme denk gelmesi en büyük etken sanırım :(

      Sil
  3. Bu tarz öğretmen o kadar çok ki, çok acı değil mi. O taptaze fidanları sulayıp büyüteceğine böyle kötü ve derin yaralar bırakabiliyorlar. Neyse ağlamak zaman zaman iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bile beni bu kadar etkilediğini bilmiyordum inan..dünkü telefon gelene kadar..

      Sil
  4. canım benim..ben sana boşyere güzel yürek demedim.tamda sana uygun bir söz bulmuşum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nihalim gerçekten senin yürğini güzelliği ve temizliği beni bu şekilde görmene sebep bende seni çok seviyorum çok teşekkür ederim

      Sil
  5. Ne desem bilemedim.. Her zorluğun mutlaka bir kolayı getireceğine inandım ben..Benzer şeyler yaşadım..Önemli olan şimdi nerede, nasıl olduğun! Geleceğe nasıl baktığın..Ben de bendeki Gönül Aydoğandanlardan nefret ediyorum..Ancak üzülmeyi ve tek bir gözyaşı damlasına değmeyecek insanların adını bile anmıyorum.. Eminim güzel şeyler düşünürsek,güzel şeyler olacak.. SEVGİLER! ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miraycığım inan bazen içimizdeki duyguların bizde farkında olamıyoruz. dün o telefon gelene kadar bu yaramın derinliğinin farkında değildim. geçmişe değil geleceğe bakmak lazım ama bunu buraya yazarak hayatımdan çıkarmaya karar verdim.çok teşekkür ederim güzelliklere inancım tam çok saol

      Sil
  6. aptal bır ınsan tum egıtım hayatını mahfedebılıyor ama dostlarla bulusma fıkrı bence super.belkı de gonulle dalga gecıp o gunlerı oyle yadederek ıcındekı huznu bı parcacık dagıtabılırsın.bu kırgınlık ya onunla karsılasarak ya da o anıları paylaştıgın ınsanlarla dertleserek erıyecek..sevgıler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla aynen öyle ama gülebilecekmiyim onu bilemiyorum

      Sil
  7. arkadaşım selam ne diyeceğimi bilemiyorum çok şeyler yaşamışsın okulda belki de tüm öğretmenlere o yüzden gıcık oluyorsun ama herkes öyle değil her meslekte olduğu gibi bu meslektede kötüler vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam sibel çok teşekkür ederim bende şimdi anlıyorum ali için öğretmen güvensizliğimin temeli buymuş sanırım umarım biz iyilerle karşılaşırız

      Sil
  8. Benim de vardı böyle bikaç tane nefret ettiğim, biri ingilizce öğretmenimdi ama çok şükür o bizim okula gelene kadar ben sular seller gibi ingilizce öğrenmiştim, sonra sürüldü zaten. İnsan hayatına yön verirken karşısına kimin çıkıcağını belirleyemiyor ve haliyle sonuçları bazen çok ağır oluyor. Şimdi seni oyunca aklıma geldi o gıcık adam. Ama dostlarla hele de eski ama eskimeyen dostlar söz konusuysa iyi şeyleri hatırlamanın ne zararı olabilir ki? Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar bırak sürülmeyi bence meslekten men edilmeliler. çok geçti üzerinden unuttum sanırken hatırladığım anda hatırlayacağım şeyleri seçemediğimi farettim maalesef :(

      Sil
  9. yazınızı bir solukta okudum ve hepimizin tahsil hayatında psikopat gönüller vardır.benim de oldu biyoloji öğretmeni çatlak nadire,bir de bu öğretmenler 20 cm kalınlığında bir kitap olan çocuk psikolojisi okuyorlar.ama eminin hepsi o dersten ikmale kalmışlardır.amannnn boşver.arkadaşlarınla buluş eski güzel anıları hatırlayıp iyi bir gün geçirin.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle yapmaya çalışacağım

      Sil
  10. merhabalar...yazınız beni çok ama çok etkiledi neden derseniz yaşadığınız şeylerin aynını benim kardeşimin de yaşamış olması.hem de daha küçücükken ilkokulda yaşadı bunları.pisikopat takıntılı bi öğretmeni vardı ne yapsa yaranamadı ve okumaktan okuldan daha o yıllarda nefret etti.liseyi bitirdi zar zor ve sonra okumak bile istemedi. aslında üniversitede ortalama bi bölüm okuyacak kadar zekası varken belki de daha fazlası bilemiyorum çünkü hiç ödev yapmayı da ders çalışmayı da sevmezdi.üniversite okumak için hiç çabası bile olmadı.şimdi o kadar pişman ki okumadığı için hep o lanet olası öğretmen yüzünden.allah belasını versin böylelerinin.allah belanı versin EMİNE ASLAN...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla söylenecek söz bile yok ben bela bile diyemiyorum allaha bırakıyorum o zayıf noktalarımızı bizden iyi bilendir en zayıf noktasını o daha iyi bilir...

      Sil
  11. :(( ahh be güzelim unuttuğumu sandığım bir anım canlandı ortaokul 2.sınıf Ankara el işi dersi öğretmeni olan hatun senin gönül aydoğonların bir eşi ben adını bile hatırlamıyorum.
    hayatın her evresinde bir yerlerden çıkar bu tipler zarar görmeden hayatımızdan çıkmaları dileğiyle.

    Dünya tatlısı olanlar da çok fazla iyi ki de öyle yoksa okul hayatı çekilmez olurdu:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkesin hayatında varmış bi gönül aydoğan onu öğrendim abla: iyileride olmazmı ilkokul öğretmenim sabite baktır buna en büyük örnek Allah hep iyilerle karşılaştırsın çocuklarımızı

      Sil
  12. ne kadar ah almış,güya öğretmen gönül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok içten çok derinden ahlar aldı..

      Sil
  13. sen çok tatlı ve hayali geniş olan birisin.seni anlamayanlar o güzel yüreğine hitap edemeyenler utansın,aslında belki biraz destekle bugün çok iyi bir modacı olurdun.gabardin kumaş yerine çiçekli seçmek senin göz zevkini üreticiliğini yansıtır.bunu anlamayanlara ne diyelim.kesinlikle izlemişsindir.... ölü ozanlar derneği filmini harikaydı sen aklıma geldin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgi çok teşekkür ederim güzel iltifatların için. böyle insanlara öğretmenlik yaptırarak nice çocuğu heba ediyoruz kimbilir

      Sil
  14. Merhaba,
    Blogların geliştirilmesiyle ilgili olarak yapılan Gencal araştırmasına katkı sağlarsanız memnun olurum.
    Saygı ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebahattin bey nasıl bir araştırma olduğuyla ilgili detayları mail hesabıma gönderirseniz değerlendirmek isterim

      Sil
  15. Bende aynı durumu ilkokulda yaşadım. İlkokulumuz küçüktü ve öğretmenimizle yerde oturuyorduk. Fakat kendisi babamla siyasi görüşü farklı diye bana yapmadığı kalmadı ilkokula gitmeden çarpım tablosunu bilen ben o şahısa göre gerizekalıydım. Orta okulu okumam gereksizdi. Ortaokulda kendimi toparladım, lisede okul ve il birincisi oldum. Üniversitede bölüm birinciliğiyle okulu bitirdim. O gerizekalı kız üstün zekalıydı ve sırf adam babamı sevmiyor diye beni harcamaya çalıştı. Allah herkesin çocuğunu böyle kötü niyetli insanlardan korusun. Yaşadıklarını anlıyorum.tuba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bir öğretmenin siyasi görüşü olmasını anlayamıyorum olamaz sağcıda olamaz solcuda olamaz olursa bile okul kapısında bırakması lazım yoksa o öğretici değil fikrini empoze etmeye çalışan bi sempatizandır bana göre...duana amin demekten başka birşey yapamıyorum:(

      Sil
  16. her yerde var bunlardan,
    ziraat mühendislerinin öğretmen olduğu okullar var. işlet mezunları okullarda müdür olucak diye açıklamalar yapılmış. ne bekliyoruz ki eğitimden.
    bende bir öğretmen adayıyım. neler neler görüyorum staj yaptığım okullarda,
    üniversitelerde daha çok,
    benimde sinirden ağladığım çok oldu hocalar yüzünden
    bir lisede vardı ismini duyunca bile geriliyorum,
    birde üniversitedeki hocam ne deyim allaha havale ediyorum.
    üzme kendini canım,
    herkes eddiğini çeker,
    hayırlı günler,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın ziraat mühendisi bir öğretmenim vardı benimde trajikomik :Sne olur kübra vicdanlı bir öğretmen ol ol ki yeni nesil pırıl pırıl bilim adamları yetişsin ülkemde,araştırmacılar,sanatçılar yetişsin ondan sonra niye bu kadar geriyiz demeyelim (tabii bunun sorumluluğunu öğretmenlere yüklemek belkide hata olur eğitim ailede başlar ama okulda da devam eder )

      Sil
  17. evet kesinlikle her yerde var bende küpe taktığım için dayak yemiştim öğretmenimden kadın takmıştı bana ip tak kulaklarına diyordu nasıl bir insansa tarih öğretmenimdi bigün bütün sınıfın önünde dövmüştü küpe taktığım için beni sevmediği için derste konu anlatmak için kalkmak istesem bile kaldırmıyordu ve o dayağı yedikten sonra topluluk önünde konuşamaz oldum çünkü bütün sınıfın içinde dövülmüştüm hala öyleyim topluluk içinde konuşamam oynayamam pek eğlenemem neden çünkü rezil olurum diye o kadınıda allah bildiği gibi yapsın öğretmen müsfetteleri hepimizde derin yaralar bırakıyorlar allah herkesi görüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte benimkide tam böyle bir acıymış adı geçtiği anda içimi öfke kaplıyor ve ağlamaya başlıyordum ne çok hasarlar vermişler bize

      Sil