1.11.2012

anaokulumu yoksa ticarethanemi hanigisi daha doğru tabir !


 Eveet Ali Efe 3,5 yaşında kreşe başladı biliyorsunuz ve akabinde işi bıraktım yan sebepleride vardı ama oğlum hayatımın büyük kısmını kapladığı için bu süreçte yanında olmayı seçtim.
Belki doğru belki yanlış ama benim için doğru bi karar bu süreçte bi hayal kırıklığı yaşadık ilk sürecimiz burda  ay  neler yaşadık biz çocuğumuzu okula gönderme sürecinde bu senenin başındada aynı şey oldu yine bi gayret okul arayışına girdik bu sefer kreş değil okul olsun dedik ana okuluna gidecek ya gittiği okulun ilkokulunada göndeririz diye başladık kolejleri araştırmaya ( siz beni manyak sanmayın diye hiç size anlatmadım ben ) ankara kazan ben kepce gitmediğim görüşmediğim okul kalmadı neyse eleye eleye bi tanesine karar kıldık okulların açılmasına 2 hafta kala ön kaydımızı yaptırıp istanbula gittik biraz dinlenelim diye neyse dinlendik döndük okula geldik ki tencere tava herkes bir hava çok yakın bi pedagog arkadaşıma sordum durumu komşum olan 3 tanede rehberlik uzmanına ve onlarında yönlendirmesiyle eski kreşimize geri geldik ama diken üstündeyim çünkü sahibi olan kişi kişilik olarak benden bir türlü onay alamamış bir bayan ama dünya tatlısı bi eşi var alaaddin bey gerçekten saygı duyulacak bir adam onunda hatrına yaptırdık kaydımızı tek şartım vardı bi drama öğretmeni alınacaktı ve biz ek ders olarak ödeyecektik ücretini kabul etti velilere açtı herkeseten okey aldı ama garip bir şekilde bi dans hocası geldi bale eğtimi vermeye başladı Ali Efe hoşlanmadı baleden ikna etmeye çalıştım olmadı biz bu dersi almak istemiyoruz değince çok bozuldu sevgili müdüremiz ama kararımız kesindi çocuğumun ilgisi olmayan bi şeyi dikte edemem sonra bir gün anıtkabire giderken servise binişlerini gördüm raslantı sonucu, resmen bildiğiniz tıkış tıkış bizden servis ücreti diye para toplayıp kreşin küçücük servisine çocukları tıkmalarına şaştım önce ama ses çıkarmadım sonra her hafta sonu alışveriş merkezlerindeki oyun alanlarına gitmeye başladılar..gidiyorum rica ediyorum, velileri örgütlüyorum, çocuklar daha bilgilendirici, öğretici farklı yerlere gitsinler diye tık yok en son kent parka gideceklermiş göndermiyorum dedim ben çocuğumun alışveriş merkezlerindeki tüketim amaçlı saçma sapan oyun alanlarına göndermiyorum yarın MTA nın müzesine götüreceğim dedim müdüre hanımın surat düştü siz bilirsiniz dedi. tabiki ben bileceğim! ve kızdım bundan dolayı surat asmasına hakkı yok neticede ben oğluma en yararlı olanı bilirim o kendi deyimiyle ticaret yapıyor ben çocuk yetiştiriyorum!
Neyse bu arada pedegog arkadaşımın tayini kırşehire çıktı ama hafta sonları geliyor buraya zira eşi burada ben hala her sorunda onu arıyorum Ali Efe şiddetle okula gitmek istemiyor neden olabilir huri? okulda olumsuz bi durum yaşıyordur dedi normal olarak ilk akla gelen. Dün sabah götürdüm ali efeyi okula öğretmeni açtı kapıyı sinem öğretmen gerçketen çok tatlı ve ilgili bi öğretmen neyse dedimki böyle böyle öğretmenim pedegog arkadaşımda böyle söylüyor nasıl yapsak bi süre aramı versek felan konuştum tabii canım sıkkın durumdan ötürü, birde dedim günlük notlar gelmiyor nasıl ödev yaptırıcam felan biraz yakındım öğlen saat 15:00 civarı müdürenin telefonundan öğretmeni arıyor
-e tuba hanım bizim keçiören şubemizdeki bi velinin pedegoga ihtiyacı var sizinkinin numarasını verirmisiniz
- önce şaştım heryer pedegog dolu diye tabii dedim ama önce ona danışmam lazım neticede arkadaşımın özel bi kliniği yok bi devlet hastanesinde çalışıyor telefonuda özel
- peki dedi kapattık ben hemen arkadaşımı aradım mesai saatinde tlf açamaz hasta bakıyordur genelde neyse kreşi aradım müdüre açtı dedi ki
_ sayın hocam beni arkadaşımın kırşehire teyini çıktı sizin velinize bakamaz ama isterseniz ondan sizin için burda çalışan arkadaşarından birinin ismini alabilirim ( iyi niyete bakarmısınız)
_hayır tuba hanım ben ona başka bişii sorcam
şaştım
-nasıl yani
ses yok hocam anlamadım
- özel bişii sorcam
tabii dedim ama jeton düştü bu kuş kadar bile beyne sahip olmayan vatandaş benim yalan söylediğimi düşünüyor ve o küçük beyniyle beni sınıyor
neyse tabii huri eğer müsade ederse veririm tlf dedim kapattım. Tekrar huriyi aradım açtı durumu anlattım aman allahım nasıl öfkelendi bu kim oluyor sen hiç kimseye bişey ispatlamak zorunda değilsin, kompleksli kadın, pedagog araştırana kadar psikiyatrist  araştırsın(arkadaşım doğal olarak beni savunuyor ve ben o anda ona hak verdim ) dedim ki huri ben şimdi okula gitcem deyim ki tlf verilmesini istemiyor ama eğer çok konuşmak istiyorsanız benim tlf arayayım konuşun diyim dedim huri tüm iyi niyetiyle
-tubacığım sen istiyorsan konuşurum ama bence konuşturma ve çocuğunu bu kreşten hemen al bu kadın çok cahil ve sen kimseye bişey ispatlamak zorunda değilsin dedi
-tmm dedim üstümü giyindim hem ağlıyorum hem okula gidiyorum yolda karar değiştirdim hemen bi taksiye atladım bi kolej vardı bi kaç arkadaşımın çocuğu orda ve çok memnunlar (yalnız cebimde anahtar dışında bişii yok ) önce eve uğradık para aldık sonra koleje gittim referanslarım sağlam olduğu için yarı yıl tatilinden sonra almayı kabul ettiler bakalım saat 14:00 görüşcez ve umarım bu sefer gerçekten eğitmeyi bilen eğitimci kişilerle yeni bir ( bu sefer çok iyi) serüvene başlayacağız ordan çıktım geldim oğlumu alcam sayın müdüremiz servise çıkmış yokmuş görüşemedik aslında çok iyi oldu bu öfkeyle sesimi yükseltebilirdim ve ben böyle bi duruma düşmek istemem sakince halledicem kolejle anlaşmayı yaptıktan sonra : belkide eşim gider minnoşumun malzemelerini almaya ben hiiç muhattap olmam bu kendini bilmez, haddini bilmez kadınla....
hepiniz bana dua edin noolur daha müdürenin haberi yok ayrılcağımızdan ve bence bunu duyunca hakaret bile edecektir ve ben öfkemi nasıl kontrol edeceğimi bilmiyorum :((((

20 yorum:

  1. Allah yardımcın olsun :( ne kadar zorlu bir süreç oglunu bir yere emanet etmek çocugun mutsuzlugunu görmek :(

    YanıtlaSil
  2. Allah yardımcın olsun :( ne kadar zorlu bir süreç oglunu bir yere emanet etmek çocugun mutsuzlugunu görmek :(

    YanıtlaSil
  3. inşallah bir sorun yaşamadan kurtulursun oradan seni cidden bunaltmış..

    YanıtlaSil
  4. vayyy yazık olmuş üzüldüm keşke yaşanmasa eğitim kulvarında bu tür şeyler. bende keçiörende oturuyorum gerçekten okul seçme işi berbat bir dönemdi..umarım yeni okulunuz iyi olur..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,hoş şeyler yaşanmamış,canının sıkıldığı kadar da varmış,hepimiz çocuklarımızın eğitim hayatında çeşitli sıkıntılar yaşadık,2ci sınıftan başlayarak ,gelmeyenleri mimleyip not düşürmeler,haftasonu kurslarına zorlanmalar,okula harcanmayan okul aidatları adı altında toplananlar(burda yanlış anlaşılmasın tabiki yardım yapılmalı fakat okula gerçekten harcanırsa)Sınıf öğretmeninin ayrımcılığı,lise döneminde yine okul aidatı için sıraların tekmelenip gençleri korkutmak gibi hiç hoş olmayan şeyler ki başkentteki bir okulda yaşanmaması gereken olaylar bunlar,off Tubacım oğlumun okul hayatı boyunca neler gördük bunlar sadece bir kaçı ,sürekli mücadele edeceksin canım benim, hakkını arayacaksın.Bu daha başlangıç ,aslında iyi yapmışsın çocuğun okulunda mutlu değilse almak en güzeli ,başka bir okul bulursunuz sıkma canını,bizlerle paylaştın biraz olsun rahatlamışsındır.Aman sakın sesini yükseltme,bu konuyla ilgili dava açılabiliyor artık bir komşum diğerine bu yüzden tazminat ödedi kahrından öldü adamcağız...Yeni okul arayışında kolaylıklar diliyorum sevgilerle...

    YanıtlaSil
  6. Canım benimm yaaa ne demek sana hakaret edecek seninki suçlu da onun hapishanesinden gizlice mi kaçırılıyor (ayyy çok kızdım )
    onlar daha sizlerin yönlendirmesi ve onların çabalarıyla daha iyiye gidileceğini bilmiyorlarsa o okulu komple kapatsın.
    hiç moralini bozma canım al çocuğunu tek laf ederse de şikayetçi ol .Ama sen hep sakinliğini ve hanımlığını koru olduğunun dışına çıkma.
    işine gelmeyebilir seni sevmeyebilir sana kızabilir ne olursa olsun orda yönetici ise duygularını bir tarafa bırakıp işine saygı göstermeli
    eğer sen ordan ayrılıyorsan suçu kendinde okulunda arasın.

    inş hiçbir sıkıntıya gerek kalmadan hallolur. sende oğluşda yeni okulunuzda mutlu olursunuz.

    YanıtlaSil
  7. çok üzüldüm olanlara, seneye biz de aynı telaşa düşüp kreş arayışına gircez. Acaba araştırmanız sonucu edindiğiniz bilgileri paylaşabilir misiniz? Nereleri beğendiniz nerelerde eksikler gördümnüz eğer burada paylaşmak istemezseniz mail de atabilrisiniz
    gokceseyda@hotmail.com

    YanıtlaSil
  8. isterenklihayat: gerçekten öyle kimseler yaşamasın diye paylaşıyorum bu yaşadıklarımı yada eksik kaldığım göremediğim bi yer varsa siz görürsünüz belki diye..saol


    Renkli Kalemler : bilirsin sabrımı taşırmazlarsa iyi insanımdır ama maalesef sabrım taştı umarım bir şey söylerde uğraşırım bende


    Gökce : çok üzücü değilmi eğitime muhtaç insanların eğitimci olmaları..canım dikkat et keçiörendede bi şubesi var buranın :)

    Nuraycatasarimlar : canımsın bu post sana biliyorsun :) güçlü olmak her zaman bi annenin en önemli kıyafeti bilirsin tecrübelerinden ben güçlü bi insanım beni tahrik edemez ama haddini aşarsa çağırırım bi polis davacı olurum gerekirse uğraşır kapattırırım kurumunu..ama bunlar hoş şeyler değil umarım eşyalarımızı alır kurtuluruz..çok teşekkürler


    hatice ablacığım ya düşünüyorumda öğretmen yada eğitimciler konusunda benim kuşağım biraz daha şanslıymışız sanırım ama bu bana ders oldu ilk gördüğümde ısınmadığım bir yere ikinci kez dönmemeliymişim dileklerin için teşekkür ediyorum


    funny me : canım aman ha küçük samimi diye profesyonel olmamalarını gözardı etmeyin ama sormak istediğiniz herşeyi cevaplarım artık inşallah ilkokuluda burada yeni okulunda okutmak istiyorum

    YanıtlaSil
  9. Çok iyi anlıyorum valla zor bir süreç bu yaşadıgın.

    Kolaylıklar diliyorum..

    YanıtlaSil
  10. ben de geçen gün cepa'nın yemek katında bir grup küçük öğrenci gördüm. fast food yiyorlardı, önce ona üzüldüm. sonra bir kızcağız kaydı düştü masaya kafasını çarptı, öğretmen hanımlar ilerideki masadan kalktı geldiler tam yanlarında da değillerdi. çocuklar koşuyo ordan oraya takip eden yok kaybolsalar. Bunlara ek benim de aklıma bizi ilkokulda mta, anadolu medeniyetleri müzelerine götürmeleri geldi. şimdiki çocuklar bu kadar çok avm olmasından ve kültürel faaliyetlerin azalmasından dolayı şanssız. neyseki sizin oğlunuzun bilinçli bir annesi varmış:)

    YanıtlaSil
  11. vallahi çok zor durumlar bunlar Ahmet 2 yaşından beri kreşlerde ve bizde bir sürü şey yaşadık (Vicdan azabı da cabası) İnşallah iyi bir yerdir bu sefer rahat edersin

    YanıtlaSil
  12. 3 çocuk okutuyorum üniversite ,lise ve ilkokul 3. sınıfta okuyan çocuklarım var.Eğitimde
    ; özelde, devlet okulları da aynı nelerle karşılaştık.Durumuna üzüldüm inşallah çocuğunun rahat edebileceği iyi bir eğitim alacağı okul bulur gönül rahatlığı ile bırakırsın.Bilinçli veli daima çocuğunun yanında olmalı onunla okumalı..Kendi halinde bu işler ilerlemiyor..O okuldan ayrılmanız en akıllıca..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Öncelikle Allah yardımcın olsun çok ama çok iyi anlıyorum. Çünkü bende bir okul öncesi öğretmeniyim ve özel okullarda çalıştım. Ve ne yazıkki cahil ve hiç bir şey olamamış tipler sadece paraları var diye böyle anaokulu açabiliyorlar. Bende böyle insanlarla çalıştım ama fazla tahammülüm edemedim. Ne yazık ki anaokulu yuva vs adı altındaki bir çok yer çocuklara bir şey vermiyor ve bu şekilde şikayetler çok fazla... Bu konuyla ilgili çok şey yazabilirim ama yine düşündükçe tepem atıyor. Allah yardımcın olsun.

    YanıtlaSil
  14. Aslı : canım çok teşekkür ederim birde o anlaması güç müdüre anlasaydı :((


    Lumos Design : bak işte haklıyım götürecekler çocuğuma sağlıksız fast foodları yedirecekler kendileri keyiflerine bakacaklar sonrada ben böyle bişeye müsade etmeyince kızacaklar..yok öyle yağma ben çocuğumu özenle büyütüyorum emeklerimide kimseye hiç ettirmem
    gerçekten çocuklarımız çok şanssız ne oyun oynayabilecekleri özgürce koşabilecekleri yerler ne kültür gezileri varsa yoksa bilgisayar, alışveriş merkezlerindeki jetonlu oyuncaklar, televizyon ..:(

    YanıtlaSil
  15. Bahar YORGUN canımcığım ya çalışan anne olmak çok zor allah sizede yardım etsin


    birincisin :biz çocuğumuzun hep yanındayız zaten sorunda burdan çıkıyor bize bırakın karışmayın mantığı :( ama bırakmam kimseye tırnakları çıkmış anneyim artık

    YanıtlaSil
  16. AtolyeKedi: işte bak en önemli tanık içindesin ben bu kadını parçalasam haksızmıyım be şeker ama aldım o okuldan şimdilik evdeyiz yarı tatil sonrası yeni yerine başlayacak inşallah

    YanıtlaSil
  17. senin gitmemen iyi bir fikir bence de. eşin gitsin alsın çocuğun eşyalarını. artık kavga etmeye falan gerek kalmamış zaten. hiç muhatap olma bence. ama sağa sola, herkese anlat bu olanları ki kimse göndermesin çocuğunu oraya. kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  18. çok can sıkıcı bir durum gerçekten..En iyisin ianneler biliyor ve hissediyor her zaman..Umarım yeni okuluna alışır ve mutlu mutlu okuluna gider...

    YanıtlaSil
  19. Özel olacak ama hangi koleje verdiniz bende çok çektim bu işlerden ne yazıkki Allah yardımcın olsun

    YanıtlaSil
  20. Çok haklısın ve en iyisini yapmışsın bence.

    YanıtlaSil