11.21.2011

ıpıssız dünya

herkese günaydın hüzünlü bir sabah benim için aslında hüzünlü olmaması gerekiyordu ama maalesef herşey planladığınız gibi olmuyor bu hayatta cumartesi gece yarısı babannemi kaybettik benim için dünyadaki iyliğin sembolüydü kendisi o kadar iyiydiki dedem biri üç yaşında biri 5 yaşında iki çocuğu zorla alıyor ondan ve gönlünü kaptırdığı daha güzel daha gösterişli kadına gidiyor..babannem babamın etleri tırnaklarının arasında diye yıllarca ellerini yıkamamış kokusunu duymak için..ben şimdi bir anneyim ve onun çektiği acıyı o kadar iyi anlıyorum ki dedem ölmüş olmasına karşın ona öfke duyuyorum babam annesiz büyümüş üvey anne yapabileceği tüm kötülükleri yapmış babama..dedem asla korumamış oğlunu ve kızını o kadından 5 oğlu 1 kızı olmuş amcamların hayatlarını onaylamasamda severim bir çoğunu ama üvey babannem sevmemize yaklaşmamıza hep engel (karşı tarafa ciddi bir baskısı var) çocukken beni odasına götürürdü gizlice ve bi siyah beyaz bi resmini gösterirdi "benmi güzelim öbür babannenmi?" okadar üzülür ve korkardım ki yalan söylerdim sen! o nerde benim gerçek babannemin ruhunun yüreğinin güzelliği nerdee? neyse amacım birini kötülemek değil ama bu çok büyük bi hesap dedemin hepizin hayatında hesap vermesi gereken bölümler var acılarımıza sebep oldu ama en çok asla bizi kötü konuşturmayan oda sizin dedeniz diyen o kocaman ufacık kadına vereceği hesap var! hayatını ziyan etmesi demeyeceğim çünkü babannem o kadar iyi bi adamla evlendi ki onunda oğulları kızları oldu atalay amcam mesela kimse gibi değildir kocaman hem kendi hem yüreği dev bir adam babannem bize onu hediye etti o da öz amcam değil evet ama inanın özden öte ve sevgisini esirgetecek kimse yok seviyor çocuklarıyla, eşiyle, tüm benliğiyle seviyor..babannem dün gece mezarında yalnız yattı.. bu soğukta üşümüşmüdür? sahi ölüler üşürmü? yada ağladığımız için üzülmüşmüdür? babannem bana göre dünya üzerinde ki iylikti, sanki dünya bomboş..cenazesini yıkamaya annem girdi parmağında benim 15 sene önce hediye ettiğim yüzük varmış çıkarmışlar halam almış...ben nasıl dayanacağım bu acıya....ne olur onun için dua edin..

25 yorum:

  1. Ahh tubacımmm, başınız sağol, Allah sabır versin. Yazdıklarını okurken çok üzüldüm. Ne hayatlar var, neler yaşanıyor diye. Neyseki sen öz babaanneni tanıma fırsatı bulmuşsun. Onun için hayat ne kadar zormuş, çocuklarından ayrı. Nur içinde yatsın

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar büyük acılar yaşamış:(
    Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun, sizlere de sabırlar diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. başın sağolsun canım, nur içinde yatsın babannen..
    bende ananem kaybettiğimizde böyle düşünmüştüm, dünya üzerinde tanıdığım en saf ve temiz insandı o.. hala onun üzerine kimseyi tanımadım diyebilirim..
    Allah sizlere ömür versin canım..

    YanıtlaSil
  4. Canım sevgili Tuba'm acın büyük ama o güzel insan şimdi gökyüzünde bir melek ve eminim senin onun için üzülmeni değil onu gururla anımsamanı isterdi. Küçük kocaman kadın ışıklar içinde yatsın.Allah sana ve tüm sevenlerine sabırlar versin. Başını sağolsun !

    YanıtlaSil
  5. canım başın sağolsun.Allah cennette kavuştursun inşallah.Rabbim başka acılar göstermesin..Dayanma gücü versin..Zor ama hepimiz göçüp gidicez birgün...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Başınız sağ olsun. Babaanneniz ışıklar içinde uyusun!

    Nasıl hüzünlü bir yaşam öyküsü bu böyle.. Gözlerim doldu. Babaannelerimizin, anneannelerimizin yaşam öyküleri gerçekten de romanlara, filmlere konu olacak nitelikte. Benimkileri anlatsam şaşarsınız. Ruhları şadolsun. Size sabırlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  7. Babaannem için ben de aynı sevgiyi duyuyorum ve aynı acıyı. Seni anlıyor, hissediyorum. Sana söylediği en güzel sözü ve gülümsemesini düşün, hiç gitmemiş gibi oluyor.

    YanıtlaSil
  8. allah cennette kavuştursun canım...

    YanıtlaSil
  9. güzelim,başın sağolsun.hikayesini okuyunca daha bir hüzünlendim.şu an böyle hissetmen doğal ama içini ferah tut.o inşllh hiiç üşümeyeceği, hiç bir şekilde sıkıntı hissetmeyeceği bir yere gitti.anlattıklarına bakılırsa bunu kesinlikle haketmiş bir kadın babaannen.Allah ona ve hepimize öte alemde selamet versin.derecesini ali eylesin.

    YanıtlaSil
  10. :(((( canım Rabbim sabırlar nasip etsin yaşama sıkıntıyla başlamış ama sizler tarafından çok sevilmiş mekanı cennet olsun inş.

    YanıtlaSil
  11. Mekanı cennet olsun çok üzüldüm :( Bloğunuda çok sevdim,artık takipçinim...Banada beklerim...

    www.esraezgiyaman.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Tuğba,bu yazıya ne yorum yapılabilirki seni çok iyi anlıyorum canım,üzülme demeye hakkım yokki bence acını yaşa babannemi kaybettiğimizde lisedeydim,babamı kaybettiğimdeyse 23yaşımda babamın ölümünü kabul edememiştim hatta ölümü ona yakıştıramamıştım çünkü çok gençti,acılar bizi olgunlaştırıyor galiba,bende seninle ağladım şimdi:(( ,allah sabırlar versin canım...

    YanıtlaSil
  13. Bende babamı çok soguk bir mevsimde kaybetmiş ve o gece sabaha kadar şimdi nasıl üşüyordur kimbilir, o sıcagı severdi diye aglamıştım

    Çok üzüldüm, çok hüzünlü bir hikayesi varmış :( Allah size sabır, babanenede rahmet etsin :( diyecek söz bulamıyorum..

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Tuba,
    ölümün en acı yanı süresi belli olmayan ayrılıktır.Ama şüphesiz vuslat garantisi vardır.
    Acı olan ölüm değil işte bu vuslatı beklemektir.Kulların bu dünyada yaşadıkları her sıkıntı ahretlerine şekil verir.Babaannende zor bir hayat geçirmiş anlaşılan dilerim mekanı cennet olsun.Dedenin yokluğunda nekadar üşüdüyse yüreği, kabirde melekler fazlasıyla ısıtsın.Dualarım seninle...

    YanıtlaSil
  15. tekrar başın sağolsun :( eğer insanlar arkalarından ne kadar iyi insandı sözlerini bırakabiliyorlarsa herhalde sonsuzluk hayatına kadar olan süreçde gönül rahatlığıyla huzur içinde bekliyo olabilirler diye düşünüyorum.mekanı cennet olsun nur içinde yatsın...

    YanıtlaSil
  16. Benim babaaneminde hikayesi buna benzer.Dedem 3 çocuğunu kaçırıp başka bir kadınla evlenir.Ben öz babaannemi tanımadım.Babam uzun yıllar kızmış beni nasıl bırakır diye sonra kavuşmuşlar ama babaannem vefat etmiş.benim de üvey babaannem seninki gibiydi.ne hikayeler...Başın sağolsun.

    YanıtlaSil
  17. hepinize tek tek teşekkür ediyorum güzel mesajlarınız beni bazen güldürdü bazen ağlattı..ama sizlerin oralarda olduğunu bilmek bugün bana iyi geldi...

    YanıtlaSil
  18. ne deyim bilemdim ölüm dünyada ki en büyük imtiahnlardan .şu an onsuz kaldığımız için kendimize üzülmek yerine onun hesap verdiğini düşünüp bol bol okumalıyız arkasından.
    Rabbim rahmeti ile muamele etsin

    YanıtlaSil
  19. Malaesf bu dünyada iyiler hap kaybediyor..Hesabı ahirete kalanlardan olmuş..Başın saolsun..

    YanıtlaSil
  20. başın sağolsun allah sabırlar versin mekanı cennet olsun inşallah

    YanıtlaSil
  21. Canım başın sağolsun,allah geride kalanlara sabır versin..Acını anlayabiliyorum..
    Ben de anneannemi,dedemi,babamı ve kayın pederimi kaybettim..giden gidiyor ve yeri hiç dolmuyor:(
    ışıklar içinde yatsın..

    YanıtlaSil
  22. Yeni öğrendim acı kaybınızı.

    Allah mekanını cennet etsin.
    Huzur içinde yatsın.
    Sizlere de sabır versin Mevlam.

    YanıtlaSil
  23. Kabri nur mekanı cennet olsun.. Dünyada gün görmemiş inşallah ahireti bayram olsun.. Rabbim sanada sabırlar versin.

    YanıtlaSil