11.17.2011

en nihayetinde kimya hatun!

Ey aşk! Bu nasıl bir sır? İçine giren tufan oluyor.
Bu nasıl bir hırka? Kim giyse aşk sarhoşu olup çıkıyor.
Aşkın çilesini küçümsediğiniz an içinizdeki cehennem büyür.
Aşkın çilesiymiş aşka dayanak olan. Yeter ki yan! Dumanın bulut olur.
Yeter ki yak! Ummanlar kazan olur. Nerede ateş, orada su.
Nerede su, orada ateş. Ne tuhaf kimya!

Herkes kendi yüreğinin diline uygun kitaplar okur. Bu kitapta okuyucu içinin içtenlikle dolu sesini duyacaktır. Her bir bakışı ömrünün Şems’ini arayan, her bir adımı özünün aşk kapısını aralayan, Kimya’nın sessiz ağıdına aşkın gözyaşları ile katılan o saf yüreklerini okuyacaklar.

Şems! Ey seyyarelerin en tekinsizi! Çarpacak bir beni mi buldun? İyi ki beni buldun. Hoş âmedî! Hoş âmedî! Seni arıyordum Şems! Ama dağıla dağıla. Seni bekliyordum Şems! Ama savrula savrula… 


Ömrümün defterine bir önsöz yazmak istiyorum. Özü aşk olan, başı aşk sonu aşka varan. Öyle ya aşk; yakınlarını, tanıdıklarını, eksik olan şeyin diğer yarısını, yürek yarını, yârin yüreğini bulmak için susuz, suskun yola çıkmaktı. Yalnızlığına, meçhul bir gönüldeş bulup, ruh solgunluğuna maşuktan can soluğu almayı umut etmekti. Aşk, insanın en dürüst, en yüce ve en gerçek duygusu ve ihtiyacıdır. Peki maşuk? Meçhuldür. Yüce aşk doğuran gönüller az değildir; ama maşuk olabilecek ruhlar bulmak hiç de kolay değildir. Neden aşk hakikat, maşuk hayaldir? Âşığın içinde taşıdığı maşuk ile onun hakikati arasındaki uyuşmazlığın adıdır aşk, acıya yatırılmış bir hayal kırıklığıdır. Maşuklar hep hevesin muhataplarıdır, tenselliğe dayalıdır; ama ilk başlarda aşkla kendi yüzlerine makyaj yapıyorlar? Neden? Çünkü muhtacız, doğruya benzeyen yalana bile çok muhtacız. Ben, bu hayatın cahil ve çirkin çizgisinin dışında kalan, sürekli, gönül sahibi, mana ehli, dert ortağı, ruhi halveti doygun ve diğer âlemi tanıyan yolcumu bekledim. Geldi. Ben Şems’imi buldum. Ya sizler?. 



sinan yağmuru pek sevmem artık biliyorsunuz meşur imza gününden sonra kitaplarını dahi okumamam gerek ama bu konuda yazılmış kaynak az olunca elim mahkum neyse merakla beklemekteydim bu kitabı çıkmış almak isteyenler burdan buyrun 

6 yorum:

  1. şu sıra kıtap okuyamıyorum ama okumak ıstedıgım ılk kıtaplardan bırısı çok tavsıye ettıler.paylaşım ıcın sağol tatlım..

    YanıtlaSil
  2. çook merak ediyorum mevlana ve şems_i tebriziden bahseden kitapları... bunu da listeye alıyorum.

    YanıtlaSil
  3. imza günü postunu okudum canım pes diyorum başka bişi demiyorum ayyy ne kadar soğudum ya bende okudum serinin ilk iki kitabını.Ama sanırım bunu alıp okumam büyük söylemeyimde yinede

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler, listeme aldım:)

    YanıtlaSil
  5. benim de sırada bekleyen ilk kitap şu anda. bayramda teyzemin elindeydi,paso bu kitaptan konuştuk,hayran kalmış :)

    YanıtlaSil
  6. bu sıralar çok kişide gördüğümden midir nedir hiç alasım gelmiyor...belki gözden düştüğü bir zaman... :)

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil