9.29.2011

oğlumun öğretmenine...

Öğrenmesi gerekli, biliyorum;tüm insanların dürüst ve adil olmadığını.
Fakat şunuda öğret ona; her alçağa karşılık birkahraman, her bencil politikacıya karşılık kendini adamış bir lider vardır.
Her düşmana karşılık bir dost olduğunuda öğret ona.
Zaman alacak biliyorum. Fakat eğer öğretebilirsen ona, kazanılan bir doların bulunan beşinden daha değerli olduğunu öğret ona.
Kaybetmeyi öğrenmesini öğret ona ve hem kazanmaktan neşe duymayı.
Kıskançlıktan uzaklara yönelt onu.
Eğer yapabilirsen sessiz kahkahaların gizemini öğret ona.
Bırak erken öğrensin zorbaların görünüşte galip olduklarını.
Eğer yapabilirsen, ona kitapların mucizelerini öğret
Fakat ona sessiz zamanlarda tanı. Gökyüzündeki kuşların, güneşin yüzü önündeki arıların ve yemyeşil yamaçtaki çiçeklerin ebedi gizemini düşünebileceği...
Okulda hata yapmanın hile yapmaktan çok daha onurlu olduğunu öğret ona.
Kendi fikirlerine inanmasını öğret, herkes ona yanlış olduğunu söylediğinde dahi.
Nazik insanlara karşı nazik,sert olanlara karşı da sert olmasını öğret ona.
Herkes birbirine takılmış bir yönde giderken, kitleleri izlemeyecek gücü vermeye çalış oğluma.
Tüm insanları dinlemesini öğret ona. fakat tüm dinlediklerini gerçeğin eleğinden geçirmesini ve sadece iyi olanları almasını da öğret.
Eğer yapabilirsen üzüldüğünde bile nasıl gülümseyeceğini öğret ona.
Gözyaşlarında hiç bir utanç olmadığını öğret.
Herkesin sadece kendi iyliği için çalıştığına inananlara dudak bükmesini öğret ona ve aşırı ilgiye dikkat etmesini.
Ona kuvvatini ve beynini en yüksek fiyatı verene satmasını, fakat hiç bir zamankalbi ve ruhuna fiyat etiketi koymamasını öğret.
Uluyan bir insan kalabalığına kulaklarını tıkamasını öğret ona. Ve eğer kendisinin haklı olduğuna inanaıyorsa dimdik dikilip savaşmasını öğret.
Ona nazik davran, fakat onu kucaklama. Çünkü ancak ateş çeliği saflaştırır.
Bırak sabırsız olacak kadar cesarete sahip olsun.
Bırak cesur olacak kadar sabrı olsun.
Ona her zaman kendisine karşı derin bir inanç taşımasını öğret.böylece insanlığa karşı da derin bir inanç taşıyacaktır.
Bu büyük bir taleptir,ne kadarını yapabilirsen bir bakalım.
O,ne kadar iyi,küçük bir insan:Oğlum.
Abraham Lincoln
Bu yazıya dün ali efeye okuduğum hikayelerle karakter gelişimi isimli kitapta rastladım hemen sizinle paylaşmak istedim ve ne kadar üzgün olduğumu...malesef bunu yapabilecek ne kadar az öğretmen var ülkemde tamam eğtimlerini pedagojik formasyonlarını alıyorlar ama ruhları uygun değil bu mesleğe..herkes öğretmen olamaz! Kim ne derse desin ben buna inanıyor ve şiddettle savunuyorum ben bunca yıl binbir emekle yetiştirdiğim en ufak ses tonlamalarına dahi en sıkıntılı günlerimde gayret gösterdiğim, ona okuyacağım her kitabı defalarca ben okuyup olumsuz olabilecek cümleleri olumluya çevirdiğim yada hiç okumadığım, oyuncak alırken yok CE belgesi yok üretildiği yer yok çocuğumu yanlış yönlendirebileceği bir etki varmı diye düşünürken, en yakın arkadaşımı oğlu kötü sözler kullanıyor çocuğumun hayata bakış açısı zedelenir diye hiç düşünmeden hayatımdan çıkardığım, paketli bir şey yedirmemek adına markettekilerden daha cazip şeyler yapmaya çalıştığım,ilerlemekte olduğum işimi onunla daha çok daha kaliteli zaman geçirmek adına bıraktığım, ona zarar verebilecek her insana karşı acımasızca pençelerimi çıkarttığım küçük oğlumu gidip emanet edebileceğim bu kalitede bir öğretmen varmı benim attığım temel üzerine güzel bir bina inşa edebilecek biri olmalı sabırlı, örnek olmalı, olgun olmalı engin bilgilere sahip olmalı bilginin dünyadaki en değerli şey olduğuna tüm benliğiyle inanmalı.. varmı böyle biri..elbette vardır tek tük dahi olsa vardır assıl sorun şu ben onu nerden bulacağım Ali Efe şimdi anaokuluna gidiyor ve benim artık çok az zamanım kaldı ...

6 yorum:

  1. Kolay gelsin... hepimizin yaşadığı koca bir soru işareti. benimkiler 10 ve 5. sınıftalar şimdi ve eğitimlerine Rusya'da başladılar, geçen seneye kadar da orada devam ettiler. En büyük korkum farklı kültürden gelen bir öğretmenin onlara karşı olacak olumsuz etkileriydi ama şimdi görüyorum ki oradaki öğretmenler çok daha idealist, aldıkları üçkuruşa rağmen! şanslıydık yani. Umarım senin ve daha daönemlisi oğlunun şansı da böyle açık olur ve yukarda sıraladığın özelliklere sahip, bazılarına ütopik gelen ama aslında olması gerektiği gibiolan bir öğretmene denk gelirsin. Umarım ancak Atatürk'ün yetiştirebileceği kadar iyisine...

    YanıtlaSil
  2. Tubacımm, sen temeli attın,daha da vereceksin ona,biliyorum,görüyorum.
    hayatın içine girmeye başladıklarında artık Allaha emanetler.
    inş dediğin gibi vicdanlı,gayretli insanlarla karşılaşırlar..

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle herkes ögretmen olamaz sadece oldum zanneder. ama gercek ögretmenler var ama cok nadir...

    YanıtlaSil
  4. Öğretmenliğin en kıymetsiz olduğu ve en kolay eleştirilen meslek olduğu bir ülkede mi yaşıyorum? diye sormadan edemiyorum bazen kendime.. "Ona her zaman kendisine karşı derin bir inanç taşımasını öğret.böylece insanlığa karşı da derin bir inanç taşıyacaktır."diyor ya..Ön yargılardan uzak, insanlığa inançlı anne babalar olmalı öncelikle.. ki bu erdemleri kazanabilsin çocuklarımız.Çocukların hisleri kuvvetlidir.Daha okula başlamadan taşıdığınız bu olumsuz düşünce ve endişeler bile çocuğunuza yansıyabilir.Ben 10 senelik öğretmenim.100'den fazla öğretmenin öğretmenliğini yakinen tanıdım.Bu mesleği yaşamadan anlatmak mümkün değil.Yüzlerce çocuğa annelik duygularını taşımak, yemyeşil akan burunlarını kendi çocuğunmuş gibi hiç iğreti olmadan lavaboda yıkamak, bir gün azıcık durgun diye anne babasıyla konuşana kadar sabredemeyip gece uyuyamamak..İyi öğretmenlerin değil, kötü öğretmenlerin sayısı az.Buna inanın.Çünki hiçbir insan gözlerinin içine bakan 40 meleğin pırıl pırıl yüzlerinin karşısında her gün 6 saat geçirip; kötü öğretmen olamaz..Siz olsaydınız, siz de kötü olmazdınız; biliyorum.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. söz konusu olan çocuklar olunca yetiştirilmesi gereken fidanlar olunca eleştiriye mağruz kalmak bunun tabi bir sonucu olsagerek..anne olunca herşeyi irdelemekte anneliğin doğası, endişelenmek, güvenememek... ben öğretmen olamazdım öğretmen olacak kadar sabırlı değilim maalesef bu yüzden formasyon almadan bölüm okumayı tercih ettim benden öğretmen olamaz en azından ben bunu bilecek kadar kendimi tanıyorum. Ancak devlet memuru olmak adına öğretmen olan o kadar insan tanıyorum ki bu yargıda bulunabiliyorum kızkardeşim,kuzenlerim hepsi öğretmen beni yetiştirenlerde öğretmen ve gerçekten saygı duyulmayı hakeden öğretmenler..33yaşındayım ilkokul öğretmenimi hala ziyaret ederim ama hayatımın yönünü değiştiren öğretmenlerimde var bunlarıda biliyorum umarım sizin dediğiniz gibidir sevgili esinspiration ve umarım ben karamsar bir insanımdır...sağlıcakla

    YanıtlaSil
  6. tabacığım yazından anladığım kadarı ile sen eserinin temelini çok sağlam atmışsın.evladına ve sabır taşı öğretmenlerimize güven rahat ol herşey yolunda gidecek.evladın daha küçük büyüdüğü zaman da arkadaş sorunları yaşayacaksın.hep sevgi ile herşeyin hakkından geleceğine eminim.Ali Efe ye hayırlı ders yılları dilerim.sağlıkla kalın

    YanıtlaSil