10.07.2010

havuçlu pasta





benim minnoş oğlum tam bir gurmedir öyle görüntüsü ve tadı uyuşmayan hiç bir şeyi yemez çok gelişmiş bir damak zevki vardır kremanı doğumgünü pastası istediği zaman ben genelde bu tarz lezzetler sunuyorum ona hiperaktiviteye eğimli bi bünyesi olduğundan olabildiğince uzak tutuyorum krema jöle tarzı yiyeceklerden (tabi ara ara onlarıda veriyorum ) gelelim tarife bu tarif kek tarzından çok soğuk yumuşak ıslak ve çok lezzetli bi tarif misafirleriniz bayılacak havuç olduğuna inanamayacak :)
1kg havuç
1su bardağı şeker (ben esmer şeker kullanıyorum )
1 su bardağı su
125 gr margarin
2 paket pötübör büsküvi
2 adet muz
3 çorba kaşığı kakao
1 su bardağı hindistan cevizi,fındık, ceviz
havucu rendeleyip tencereye koyalım tencereye suyu ve şekeride ilave edelim havuçlar yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirelim. indireceğimize yakın margarini ekleyelim margarin eriyince ateşten indirelim.
kakaoyu, dövülmüş cevizi, fındığı,ufalanmış bisküviyide ekleyip iyice karıştıralım. ben tupperwarein prenses tacı kalıbını kullandım kalıba malzemenin yarısını koyup üzerine bastırarak düzeltelim. arasına muz dilimlerini dizip kalan karışımıda koyalım buzdolabında bir gece bekletio servis yapacağımız zaman üzerine hindistan cevizi serpelim (dilerseniz içine kuru üzüm ve portakal kabuğu rendeside koyabilirsiniz müthiş bi aroması oluyor ) afiyet olsun

3 yorum:

  1. görünce fırında pişmiş herzamanki havuçlu keklerden biri zannettim ama tarif değişikmiş denemek lazım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Demek ki gece senin bloga bakmamak gerek :)

    YanıtlaSil