9.17.2010

pizza yaptım

ilk ev pizzası deneyimim ama gayet başarılı oldu valla hatta hazırlar solda sıfır kaldı :)tavsiye ederim deneyim tarifini vereyim ama herkes evdeki malzemelerle yapabilir unutmayın ben hamurunu ekmek makinasında yuğurup mayalattım ama isteyenler eldede yapabilirler
1 çay kaşığı zeytinyağı
240ml su (bir subardağından biraz fazla)
1,5 kahve kaşığı tuz
480 gr un
1 kahve kaşığı instant maya
hamuru yoğurup mayalanması için üzerini örtüp 1 saat kadar bekletiyoruz. gelelim üzeri için kullandıklarıma
haşlanmış tavuk
150 gr mantar
2 adet domates
sivri biber
sucuk
mısır
zeytin
közlenmiş kırmızı biber
ve rende kaşar
hamur mayalanınca yağlanmış tepsiye yayıyoruz. ben üzerine azcik ketcap ve azcik salçayı suyla karıştırıp içine biraz kekik atarak bir sos hazırlıyorum bunuda döküp fırına sürüyorum yaklaşık yarım saat sonra hamur pişmeye yakın çıkartıp üst malzemesini koyup kaşarlar eriyene kadar daha pişirip fırından çıkarıyorum servise hazıır afiyet olsun

10 yorum:

  1. Harika gözüküyor.Ama şimdi canım istedi nolacak :( hemen ayaklanıyorum mutfağa doğru :))) Ellerine sağlık şeker...

    YanıtlaSil
  2. may designorg : yap canım yapta ye afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Immm..ellerine sağlık..Et sıkıntısından beri dışarıdan pizza yiyemiyorum..ahh nslda canım çekiyor.. evde yapamıyorum;aynı pizza hamuru yumuşaklığını.. inceliğini tutturamam diye..seninkinin hamuru nsl oldu tatlım merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. erva hatun : valla canım incecik oldu kenarlarıda çıtır olsun diye azcik fazla beklettim fırında yani aynı hazır pizzanın hamuru bende ev yapım pizzaları sevmiyordum taki kendim yapana kadar ama artık dışarda yemem

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyo akşama yapayım bari :D bu arada kolunuz nasıl oldu?

    YanıtlaSil
  6. CNM ÇOK GEÇÖİŞ OLSUN GEÇENLERDE YORUM BIRAKMAYA ÇALIŞTIM AMA OLMADI.ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR

    YanıtlaSil
  7. zeynep : yap yap hemencecik hazır oluyo teşekkür ederim ama kolum bayaa kötü durumda iyice sulandı iğrenç vıcık vıcık bi hal aldı ama doktor zaten söylemişti işin kötüsü korkunç bi kaşıntısı var
    melek : teşekkür ederim bazen sorun oluyor bloggerda sende hemen yapıver bence

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım harika gözüküyor,bende en kısa zamanda denicem mutlaka...

    YanıtlaSil
  9. Kaşınırsa iyileşir derler ya inşallah öyle olur:d bende 2 sefet ameliyat olmuştm iyileşme dönemlerin çok kaşıntılıydı gerçekten:( amman dikkat edin enfeksiyon falan kapmasın Allah şifa versin tez elden

    YanıtlaSil
  10. dilekaygun : saol canım yap bencede bak yine canım istedi ya :)
    zeynep :canım çoookk saol ;)

    YanıtlaSil